środa, 21 października 2015

Znowu nadgodziny? Zmień nawyki - 5 rad jak tego dokonać

6 komentarzy
Wyobraźcie sobie dzień pracy, podczas którego jesteście wyjątkowo efektywni. Bardzo szybko realizujecie kolejne punkty planu, z zadowoleniem i zaangażowaniem przechodzicie od jednego zadania do drugiego, intensywnie pracujecie i jesteście coraz bliżej swojego celu. Niemożliwe? Możliwe, możliwe :) Taki dzień naprawdę może stać się rzeczywistością. Dzięki tym 5 radom przestaniesz pracować po godzinach.
Jeśli od czasu do czasu musicie zostać dłużej w firmie, nie załamujcie rąk. Każdemu może się zdarzyć gorszy dzień lub chwilowy natłok zajęć. Jeśli jednak pracujecie po godzinach praktycznie codziennie, powinniście jak najszybciej coś z tym zrobić, bo świadczy to albo o wykorzystywaniu, albo o groźnym pracoholizmie, albo... o beznadziejnej organizacji własnej pracy. Jak to zmienić? Oto 5 prostych rad, dzięki którym wprowadzicie porządek do swojej codzienności w pracy i przestaniecie zostawać wiecznie po godzinach. Koniecznie wprowadźcie je w życie już od dziś!
  1. Działaj zgodnie z planem - nie zaczynaj dnia bez porządnego planu zadań. Wypisz wszystko, co musisz zrobić, żeby nie okazało się np. na godzinę przed wyjściem, że zapomniałeś zrobić czegoś bardzo ważnego i bez czego absolutnie nie możesz iść do domu.
  2. Wprowadzaj hierarchię ważności poszczególnych zadań- stworzyłaś plan? To świetnie! Teraz wyznacz zadania priorytetowe i od nich zacznij działania. Te mniej ważne zostaw na później. Zwykle najwięcej skupienia mamy na początku dnia, a z każdą godziną jest coraz trudniej utrzymać myśli na zadaniach, dlatego ważne, by to, co najpilniejsze załatwiać w pierwszej kolejności. Niektórzy zaczynają od zadań, które są najtrudniejsze lub sprawiają im najmniej przyjemności.
  3. Unikaj wszystkiego, co rozprasza uwagę - musisz sam się dyscyplinować. Kawa co pół godziny jest raczej przesadą i na pewno stratą czasu. Warto też oduczyć się zaglądania w pracy na prywatną pocztę, konta na serwisach społecznościowych czy portale informacyjne. Mogą wciągać!
  4. Bądź asertywna - jeśli widzisz, że przełożeni nakładają na Ciebie zbyt wiele obowiązków, masz prawo powiedzieć stop, zwłaszcza jeśli nie idzie za tym awans czy wyższa pensja. Nie daj się wykorzystywać w obawie, że jeśli się nie zgodzisz na kolejne obowiązki, zostaniesz zwolniony. Widocznie jesteś dobrym pracownikiem, skoro pracodawca ufa Ci i wie, że zrobisz wszystko porządnie. Na pewno nie będzie chciał Cię stracić.
  5. Motywuj się - nie możesz skupić się na pracy? Ustal sobie cele i dąż do nich, wtedy łatwiej i szybciej będzie Ci szło. Zaplanuj coś fajnego na wieczór i pamiętaj, że jeśli szybko uda ci się uporać z pracą, będzie czekać na Ciebie później coś ekstra (tak Twoja mała nagroda). Czasami nie mamy motywacji do pracy, jeśli wiemy, że w domu i tak nie czeka na nas nic dobrego. 
Warto to zmienić. Przecież nie samą pracą żyje człowiek. No chyba, że jesteś pasjonatem?:)
Bo pasjonat natomiast ma zupełnie inne podejście do wykonywanych zadań. Myśli o nich, planuje je, angażuje się na 100% w ich realizację. Pasjonat umie też odpoczywać -  nie martwi się, czego jeszcze nie wykonał – cieszy się raczej z tego, co udało mu się zrobić. Opowiada o swoich osiągnięciach najbliższym. Mówi z ekscytacją i szczęściem wymalowanym na twarzy – zaraża entuzjazmem każdą osobę, z którą rozmawia. Bo pasjonat szczerze kocha to, co robi i nie przelicza takich rzeczy na pieniądze – one przyjdą tak czy siak, właśnie dzięki pasji, która towarzyszy mu każdego dnia.
Jeśli nie jesteś pasjonatem, to może spróbuj przejść na drugą stronę mocy i obudź się pewnego dnia jako pasjonat. Znajdź sens w codziennym wysiłku i poznaj swoje cudowne możliwości. 

6 komentarzy

  1. Dobre rady, ale tak naprawdę pasują głównie do pracy za biurkiem. W pracy dla szarych ludzi, w sklepie czy coś, nie zawsze wszystko można przewidzieć i ustalić, niestety ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, w sklepie tych rad nie wykorzystamy :) A czy w sklepie często zdarzają się te nadgodziny? Może spróbujemy wspólnie znaleźć jakieś rady:) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Grunt to dobra organizacja, bez niej nie ma szans na powodzenie. :-) Bardzo skuteczne rady - do wydrukowania i powieszenia nad łóżkiem! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie - tak jest! Dziękuję bardzo za komentarz i za odwiedziny na blogu, pozdrawiam!

      Usuń
  3. fajny wpis! przydatne wskazówki, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

ARCHIWUM BLOGA

.
=async defer src="//assets.pinterest.com/js/pinit.js"/script>