środa, 9 grudnia 2015

6 porad jak być lepszym pracownikiem

2 komentarze
Jeszcze 30 lat temu model kobiety był dość precyzyjnie określony: skończyć szkołę, zacząć jakąś pracę, znaleźć jakiegoś męża – najlepiej szybciej niż koleżanki, mieć dzieci i cierpliwie liczyć lata do emerytury. Przed kobietą XXI wieku stoi trudniejsze zadanie. Według współczesnych trendów kobieta nie dość, że ma robić karierę i być perfekcyjną panią domu, to jeszcze powinna udzielać się towarzysko, śledzić nowinki ze świata nauki, kultury i mody. Po prostu – „kobieta orkiestra”.
Nie mam wątpliwości, że czasy w których żyjemy wymagają od nas aktywności na różnych polach. Śmiało też mogę napisać, że Polki radzą sobie w pracy bardzo dobrze i mają wiele cech, które wpływają na możliwość zdobycia kariery. Zawsze też możemy być jeszcze lepsze, czy bardziej skuteczne, bardziej zorganizowane i przebojowe, bo lubimy się uczyć i cechuje nas chęć rozwoju. Ale rozwój czy nauka nie musi wiązać się z drogimi szkoleniami. Chcesz być lepszym pracownikiem? Podpowiadam, jak to zrobić:)!
  1. Doceniaj siebie - masz poczucie, że żeby coś było zrobione perfekcyjnie, powinnaś zrobić to sama? Nie uznawaj tego za normę! Kobiety mają tendencję do wykonywania zadań idealnie i szybko, co jest niezaprzeczalnie zaletą, ale przy tym nie oczekują za to żadnej pochwały. Mężczyźni są inni - jeśli zrobią coś dobrze, od razu się tym chwalą i oczekują pochwał od współpracowników. Dzięki temu są ich zalety są lepiej zapamiętywane. Ty też zacznij chwalić się osiągnięciami. Nie zostawiaj ich tylko dla siebie.
  2. Zamieniaj wady w zalety - są pewne kobiece cechy, które bardzo różnią nas od mężczyzn. Np. to, że jesteśmy opiekuńcze, emocjonalne i związane z rodzinami. Ale to przecież dzięki temu jesteśmy zorganizowane w pracy, bo potrzebujemy wychodzić o czasie i móc zająć się domem.
  3. Nie bój się prosić o pomoc - mężczyźni nie mają z tym problemu. Są skupieni na celach i jeśli coś po drodze do ich osiągnięcia staje im na drodze, pytają o pomoc innych. Jeśli i ty chcesz osiągać zamierzone cele, nie bój się prosić o pomoc kolegów. Sama naprawdę nie musisz wiedzieć wszystkiego i znać się na wszystkim.
  4. Przyjmuj konstruktywną krytykę... - ...ale nie bierz jej sobie za bardzo do serca. Powinnaś wyżej cenić siebie i nie uważać, że każdy, kto cię krytykuje, na pewno ma rację, a ty jesteś zawsze w błędzie.
  5. Nie bój się negocjować - uważasz, że zasługujesz na podwyżkę? Nie bój się rozmawiać na ten temat z szefem. Kobiety mają tendencję do zaniżania swoich oczekiwań finansowych, bo boją się, że nie zostaną one spełnione. Co mamy za to w zamian? Zbyt niskie pensje i małą satysfakcję z pracy. Czy warto?
  6. Bądź aktywnym uczestnikiem dyskusji  - kiedy jest spotkanie na forum całego zespołu, zwykle to mężczyźni brylują, a kobiety są raczej w ich cieniu. Nie chowaj się za męskimi plecami i nie pozwalaj na to, by twoje zdanie liczyło się mniej niż kolegi. Rozmawiaj, dyskutuj, przedstawiaj swoje pomysły. Żeby zrobić karierę, musisz dumnie kroczyć i nie bać się męskiego świata.
Chcesz przestać być ciągle porównywana z mężczyznami i mieć poczucie, że oni w niektórych kwestiach są lepsi od Ciebie? Weż sprawy w swoje ręce i uwierz w siebie. A jeżeli przychodzi ci to z trudem, to wydrukuj sobie te 6 punktów i wracaj do nich w trudnych chwilach :)

2 komentarze

  1. Ja bym tu jeszcze dodała motywację. Musimy się motywować do pracy, wtedy działamy bardziej efektywnie a wyniki tego co robimy są dużo lepsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu - zgadzam się, motywacja jest bardzo ważna :)

      Usuń

ARCHIWUM BLOGA

.
=async defer src="//assets.pinterest.com/js/pinit.js"/script>