niedziela, 20 listopada 2016

5 sposobów na jesienne smuteczki

6 komentarzy

Czy męczą Was czasami jesienne smuteczki? A może macie spadek dobrego nastroju? Krótki dzień, brak słońca, deszcze nie sprzyjają naszym nastrojom. Ale nie martwcie się! Na to też jest rozwiązanie! Przygotowałam dla Was 5 pomysłów na poprawę humoru. Na pewno coś znajdziecie dla siebie.
1. Zrób SOBIE przyjemność. Daj sobie przyzwolenie i przygotuj sobie to co lubisz jeść. Ta przyjemność ma być TWOJA! Ja lubię pobyć sama z filiżanką ciepłej i aromatycznej herbaty, leżę wtedy na kanapie i czytam książkę - to jest tylko moja chwila i nic innego robić nie muszę tylko być ze sobą. Bardzo mi to pomaga! A jak jest większy smuteczek, to serwuję sobie pyszne ciastko - bo jak wiemy cukier poprawia nastrój, choć nie jest wskazany dla zdrowia...
2. Komediowy maraton lub książka - najlepiej taka, w której się zapomnisz. Moim zdaniem trudno dziś o dobrą komedię, ale jak już znajdziecie odpowiednią to warto ją obejrzeć w pełnej koncentracji.  Ale skoncentruj się na jednym – albo na filmie, albo na książce. Nie rób dwóch rzeczy na raz.
3. Idź na spacer. Ubierz się ciepło i pomaszeruj raźnym krokiem przed siebie. Jeśli masz psa – tym lepiej, bo będziesz mieć wspaniałego towarzysza. Jeśli lubisz biegać – pobiegaj. Ruch jest dobry. Nawet, jeżeli nie chce Ci się wychodzić w zimne, ciemne wieczory, to zachęcam, bo naprawdę warto.
4. Spotkaj się z kimś bliskim, z kim lubisz rozmawiać. A najlepiej z kimś, kto swoją obecnością pozytywnie na Ciebie wpływa, podnosi Cię na duchu i rozwesela. A być może będzie to dobra okazja do spotkania się z dawno niewidzianą przyjaciółką?
5. Posłuchaj swojej ulubionej muzyki. Ale niech ona będzie centrum Twojego zainteresowania. Skup się na niej i na odczuwaniu przyjemności.
Tych sposobów można znaleźć więcej. W każdym z nich duże znaczenie ma uważność na chwili. - czyli znane już Wam TU i TERAZ. Ja swoją "uważność" odkrywam od pewnego czasu, dlatego chcę się tym z Wami dzielić, bo wiem, że ciągle robimy kilka rzeczy na raz, a te chwile dla siebie traktujemy po macoszemu. Pamiętajcie - dajcie sobie przyzwolenie na chwilę dla siebie!

Chętnie poznam Wasze sposoby na jesienne smuteczki - podzielicie się ze mną? Będzie mi bardzo miło:) Każdy Wasz komentarz jest dla mnie nagrodą:)

6 komentarzy

  1. W tym roku jesień mi mija bardzo przyjemnie! A o swoich sposobach na jesień pisałam na moim blogu :)
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super porady! ;) Mnie w takie jesienne szare dni ratują książki albo kawiarenki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książki też bardzo lubię - cały rok mam je pod ręką:) A kawiarenki - koniecznie z kimś bliskim:)

      Usuń
  3. Mimo coraz krótszych i coraz bardziej szarych i zimnych dni, staram się nie tracić energii, a tym bardziej czasu na żadne smutki! Tak, jak piszesz, przyjemności, spacery, czy spotkania z bliskimi zdecydowanie mi w tym pomagają. A o sposobach na to, jak uporać się z jesienną chandrą, która (jeśli) zapuka do naszych drzwi, pisałam u siebie jakiś czas temu: https://inspiringsessions.blogspot.com/2016/10/skuteczne-sposoby-na-jesienna-chandre.html Zapraszam! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dodałabym do tego jeszcze scrabble i relaksującą kąpiel:)

    OdpowiedzUsuń

ARCHIWUM BLOGA

.
=async defer src="//assets.pinterest.com/js/pinit.js"/script>