sobota, 17 grudnia 2016

Święta Bożego Narodzenia u Stylistki IKW (Na Stylowo)

2 komentarze
Dzisiejszy wpis jest zainspirowany wpisem z bloga Kantorek Katjuszki.pl. Przeczyczytałam tam bardzo ciekawy wywiad na temat świąt. I od razu pomyślałam o Izie z Na Stylowo. Bo kto inny, jak nie Iza, opowie nam z kulinarną pasją o swoich rodzinnych świętach? Fajnie jest wiedzieć, jak święta wyglądają w innych rodzinach, bo przecież nie u wszystkich tak samo. Jesteśmy wychowywani w różnych tradycjach i w różnych częściach świata. Dlatego, zapytałam Izę, jak to wygląda u niej w domu.  
Iza, bardzo Ci dziękuję, że w tym szalonym okresie znalazłaś chwilę czasu i zgodziłaś się odpowiedzieć na kilka pytań. Opowiedz proszę moim Czytelnikom - jak spędzasz Święta? Zostajecie w domy czy wyjeżdżacie do rodziny? Jak to organizujesz?
Święta spędzam zawsze z rodziną , nie wyobrażam sobie świąt spędzonych bez rodziny . Przeważnie zostajemy w domu i goście przybywają do nas. Szczerze nie lubię wyjazdów na święta tuż przed świętami - gdyż nie lubię tłoku na drogach . Święta organizuję ja dla całej rodziny, dużo wcześniej planuję menu - tak aby każdy znalazł na stole swoją ulubioną potrawę . Zależy mi na tym aby każdy gość poczuł magię świąt i smaki z dzieciństwa.
A Wigilia z najbliższą rodziną czy jest Was znacznie więcej? 
Sama wieczerza Wigilijna zawsze musi być magiczna - dzieci szukają pierwszej gwiazdki, dom jest pełen gości, ubiór elegancki a w tle słychać kolędy. 
Jakie są smaki Waszej Wigilii? Co przygotowujesz?
Smaki naszej Wigilii są bardzo tradycyjne, potraw musi być dwanaście - jest karp smażony, ziemniaki i surówka z kapusty, barszcz z uszkami, pierogi z kapustą i grzybami, łosoś wędzony, śledź w oleju i w śmietanie, ryba po grecku, groch z kapustą, ciasto drożdżowe i makowiec oraz sernik, no i oczywiście kompot z suszu. Osobiście uwielbiam karpia w galarecie, ale jeszcze nigdy go nie robiłam:)
A choinka? Żywa czy sztuczna? Jak wygląda?
Mamy dwie choinki - jedna w pokoju dziewczynek - w kolorach różu i brązu, druga choinka jest sztuczna, ubieramy ją około 6 grudnia. Jest bardzo kolorowa - dominuje kolor złoty i czerwony. Co roku kupuję nowe bombki - zazwyczaj po świętach, na wyprzedażach. Dekorujemy również dom - lampionami, światełkami i stroikami.
A kto u Was przynosi prezenty pod Choinkę? Mikołaj, Gwiazdor czy Dzieciątko? 
Prezenty podrzuca pod choinkę oczywiście Mikołaj!
Twój najpiękniejszy prezent, który dostałaś? 
Nie ma takiego prezentu. Co roku dostaję niezwykłe i bliskie mojemu sercu prezenty. Najbardziej lubię te zrobione osobiście. 
To na zakończenie, powiedz nam proszę, jakie masz najpiękniejsze świąteczne wspomnienie? 
Święta spędzone u dziadków w podwarszawskiej wsi, w gronie rodzin - gdzie było nas około 30 osób, przyjechała cała rodzina mojej mamy - a ma ona piątkę rodzeństwa - przyjechali ze swoimi dziećmi i mężami - było gwarnie, wesoło, rodzinnie i bardzo wzruszająco:)
Iza, bardzo Ci dziękuję za rozmowę i życzę wspaniałych i rodzinnych świąt!

2 komentarze

  1. mi sie marza duze rodzinne swieta
    zawsze spedzamy je we troje
    ja i rodzice bo nie lubia jak ktos do nas w takie dni przychodzi bo ich zdaniem swieta sa po to by odpoczac
    a ja chcialaby ten czas spedzic z bracmi, z ich dzieciakami z moimi chrzesniakami
    fajnie by bylo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę Ci takiej wymarzonej chwili:) Wszystkiego dobrego!

      Usuń

ARCHIWUM BLOGA

.
=async defer src="//assets.pinterest.com/js/pinit.js"/script>