środa, 22 lutego 2017

8 sposobów na regenerację po ciężkim dniu

2 komentarze
Kolejny pełen emocji i wyzwań dzień za Tobą? Praca, zakupy, obiad, porządki – lista nie ma końca... Kiedy wreszcie masz chwilę, żeby odpocząć i zregenerować siły okazuje się, że to nie będzie takie proste. Bo nie masz siły nawet na odpoczynek:) Dlatego podpowiadam ci, jak poradzić sobie następnego dnia, aby rano być rześkim i wypoczętym.
  1. Kawa albo mocna herbata. Czasem to nie wystarczy i z chęcią sięgnęłabyś po napój energetyczny. Rozważ jednak picie tak mocnych napojów - to nie jest zdrowe... Z pewnością filiżanka „małej czarnej” zaszkodzi mniej, ana pewno pobudzi. 
  2. Pożywne śniadanie - odpowiednio zbilansowany posiłek dostarczy ci energii na cały dzień. Możesz wybrać musli z jogurtem naturalnym i owocami. Do tego np. garść orzechów. W ten sposób dostarczysz organizmowi sporo węglowodanów złożonych – stopniowo będą uwalniały glukozę i dostarczały energię. Jeśli wolisz coś konkretnego z pewnością dobrym wyborem będzie jajecznica i pełnoziarniste pieczywo. Staraj się jednak unikać zbyt ciężkostrawnego jedzenia – powoduje senność. 
  3. Chłodny prysznic - na pewno cię pobudzi. Możesz dodatkowo umyć włosy swoim ulubionym, pachnącym szamponem albo nawilżyć ciało po kąpieli pachnącym balsamem. Jeśli potrzebujesz szybkiego orzeźwienia, polecam opłukać twarz zimną wodą. 
  4. Wietrzenie - nie zapominaj o świeżym powietrzu w mieszkaniu. Twój mózg jest bardziej dotleniony a dzięki temu mniej zmęczony. Oprócz tlenu staraj się wpuścić do domu jak najwięcej światła – rozsuń wszystkie zasłony i rolety. To drobna rzecz a wbrew pozorom bardzo skuteczna. 
  5. Poranek w rytmie disco - albo w rytmie twoich ulubionych, skocznych dźwięków. Jeśli dodatkowo zaczniesz śpiewać na pewno nie zaśniesz. I gwarantujemy, że wywołasz uśmiech na swojej twarzy. Dzięki takiej porannej gimnastyce dodatkowo pobudzisz swój organizm do produkcji endorfin, czyli hormonów szczęścia. Mimo niewyspania będziesz miała przynajmniej dobry nastrój.
  6. Odpowiednia ilość płynów - oprócz magicznej „małej czarnej”, nie zapominaj o prawidłowym nawadnianiu organizmu. Powinnaś wypijać 6-8 szklanek wody dziennie, jednak kiedy jesteś zmęczona tym bardziej nie dawaj sobie taryfy ulgowej. Picie wody wspomaga pracę układu nerwowego i działa odżywczo. Odwodnienie z kolei obniża koncentrację. Oprócz wody, możesz zaparzyć sobie zieloną herbatę. Zawiera teinę, kofeinę i ksantynę, które to trzy substancje z pewnością postawią cię na nogi. Pamiętaj też o niezawodnych o każdej porze roku świeżo wyciskanych sokach z owoców.
  7. Aromaterapia - niektóre zapachy działają pobudzające. I pewnie ty też masz swoje ulubione zapachy. Olejek jaśminowy, miętowy lub mandarynkowy działają ożywczo, ale oczywiście powinnaś wybrać taki, który najbardziej odpowiada tobie. Możesz kilka kropelek olejku zalać wrzątkiem i ustawić gdzieś w pobliżu. Możesz także użyć tzw. kominka zapachowego w którym przy pomocy świeczki podgrzewasz miseczkę z olejkiem. Nie masz w domu specjalnych zapachów? To nic! Użyj aromatu do ciast albo zaparz mocną, owocową herbatę. 
  8. Drzemka - to najprostszy do zrealizowania punkt. Jeżeli nie potrafisz zasnąć w ciągu dnia spróbuj chociaż poleżeć z zamkniętymi oczami albo zrelaksuj się w dogodny dla ciebie sposób. Przy dobrej książce albo planowaniu letnich wakacji.

2 komentarze

.
=async defer src="//assets.pinterest.com/js/pinit.js"/script>