wtorek, 18 kwietnia 2017

7 zasad dzięki, którym skutecznie schudniesz

2 komentarze
Święta, święta i po świętach... A jak tam Wasza waga?:) Trzymałyście diety, czy jednak nie było łatwo? Nie martwcie się. Odchudzanie nie musi być piekłem. Przeczytajcie ten wpis i dowiedzcie się, co pozwoli Wam schudnąć raz na zawsze.

Zanim zaczniesz się odchudzać, powinnaś się zastanowić, co chcesz osiągnąć i zadać sobie w końcu sprawę, że nie schudniesz 10 kilogramów w 2 miesiące, tzn. oczywiście możesz, ale te kilogramy wrócą szybciej, niż znikały. To może być długi proces, który będzie trwał nawet 6 miesięcy, ale dzięki temu pozbędziesz się zbędnych kilogramów raz na zawsze. Musisz tylko zmienić sposób myślenia i mieć silną wolę. Dzięki inteligentnemu i rozsądnemu podejściu osiągniesz upragniony cel. Jednak ostrzegam... łatwo nie będzie.
1. To nie jest dieta, to nowy styl życia - przestań myśleć o diecie, jako o przejściowym i krótkotrwałym okresie, bo to nie działa. Już wielokrotnie zostało udowodnione, że diety obiecujące błyskawiczne efekty wyniszczają organizm, a zrzucone kilogramy wracają w zawrotnym tempie. Jeżeli chcesz schudnąć i utrzymać tę wagę, musisz dokonać trwałych zmian w swoim sposobie odżywiania i myślenia o jedzeniu. Bo jeżeli bo zakończeniu diety wrócisz to starych nawyków żywieniowych, kilogramy (nie ma się co oszukiwać) najprawdopodobniej wrócą.
2. Postaraj się ignorować mały głód - niektóre kobiety mają problem z utratą wagi z powodu nagłych napadów głodu. Ty też sięgasz po kaloryczne przekąski, gdy jesteś zestresowana lub znudzona? Naucz się ignorować mały głód i chwilowe zachcianki. Gdy zaczynasz mieć ochotę na coś kalorycznego, to sięgnij po jabłko lub szklankę wody. Odczekaj 30-45 minut i ponownie zadaj sobie pytanie: czy jesteś głodna.
3. Kalorie nie są sobie równe - mechanizm odchudzania jest bardzo prosty - musisz dostarczyć do organizmu, mniej kalorii niż on spala. Jednak musisz również pamiętać, że kalorie nie są sobie równe, te pochodzące z tłustego awokado są bardzo dobre dla organizmu, ale te z czekoladowego batona już niekoniecznie. Ze swojego jadłospisu powinnaś wykreślić węglowodany proste, gotowe dania, słodycze, słodkie napoje, produkty bogate w tłuszcze nienasycone i oczywiście fast foody. Zamień je na żywność nieprzetworzoną - warzywa, chude mięso i zdrowe tłuszcze, które są doskonałym paliwem dla organizmu. Z czasem zauważysz, że jedząc zdrowe posiłki, jesz znacznie mniej niż wcześniej i przestaniesz odczuwać nagłe napady głodu.
4. To jak jesz, jest tak samo ważne, jak to co jesz - aby mózg mógł zarejestrować, że jesteś najedzona, potrzebuje czasu, a sytość fizyczna jest ściśle związana z psychologicznym zadowoleniem. Ludzie często mówią, że jest im trudno schudnąć, ale zazwyczaj nie koncentrują się na tym, jak jedzą. Spożywanie posiłków przed telewizorem, podczas czytania czy pracy nie są najlepszym pomysłem. Gdy jesteś rozkojarzona lub pochłonięta innym zajęciem niż jedzenie, to dostarczasz do organizmu znacznie więcej kalorii.
5. Regularne ważenie powinno stać się twoim nawykiem - spadek wagi to najlepsza rekomendacja diety. Gdy widzisz, że tracisz zbędne kilogramy, to masz motywację do działania. Dlatego (nawet po zakończeniu diety) powinnaś wchodzić na wagę raz w tygodniu. Nawet jeżeli ciężar ciała odrobinę wzrośnie, to będziesz mogła szybko zareagować. Pamiętaj jednak, że u kobiet mogą pojawić się wahania wagi w granicy 1-2 kilogramów. Za wszystko odpowiedzialny jest cykl menstruacyjny i ewentualne zatrzymywanie się wody w organizmie.
6. Wysypiaj się i unikaj stresu - wiemy, że łatwo powiedzieć, ale trudniej zrobić... życie daje nam w kość i ciężko zastosować się do tych wytycznych. Jednak badania są bezlitosne i mówią, że gdy jesteśmy zmęczone i zestresowane, to organizm produkuje znacznie więcej kortyzolu, czyli hormonu stresu, który może wzmagać apetyt na węglowodany proste. Niewystarczająca ilość snu zwiększa również poziom greliny (hormonu związanego uczuciem głodu), a zmniejsza ilość leptyny (odpowiadającej za uczucie sytości). Według badań przeprowadzonych na Canadian Medical Association Journal ludzie, którzy spali w czasie diety 5,5 godziny na dobę, stracili o 55% mniej tłuszczu i byli bardziej głodni niż osoby, które spały 8,5 godziny na dobę.
7. Przyspiesz metabolizm  - gdy zaczynasz się odchudzać, organizm zaczyna uwalniać mniej leptyny (hormonu sytości), a gdy schudniesz 10% masy ciała, poziom leptyny spada o ok. 50%. Twój mózg jest zaprogramowany w tym czasie na zrzucenie jeszcze jednego kilograma, a ciało daje sygnał, że potrzebuje więcej żywności, niż jest w stanie spalić, bo ważysz już znacznie mniej. Jesteś już znacznie lżejsza i potrzebujesz mniej kalorii. Teraz twoim priorytetem powinno być przyspieszenie metabolizmu. Jak to zrobić? Najlepiej zwiększyć masę mięśniową, dzięki temu organizm będzie spalał więcej kalorii. Dlatego do swojego treningu włącz ćwiczenia siłowe i interwały. Innym rozwiązaniem jest wycięcie ze swojej diety 100 kalorii. Skoro znacznie straciłaś na wadze, twój organizm nie potrzebuje już tyle paliwa co wcześniej. Jednak mimo wszystko,  rekomenduję to pierwsze rozwiązanie.

2 komentarze

  1. Akurat z tym jablkiem to jest pulapka, wiekszosc ludzi dostaje napadu glodu po jablku, bo ma wlasciwosci przeczyszczajace.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobre wskazówki, niby oczywiste, ale wiele osób o nich zapomina. Ja bym dodała, że owoce powinniśmy jeść raczej do południa, a warzywa cały dzień. Zgodzę się też z poprzedniczką, lepsza szklanka wody niż jabłko :)

    OdpowiedzUsuń

.
=async defer src="//assets.pinterest.com/js/pinit.js"/script>