środa, 5 sierpnia 2020

Owoce, które możesz jeść, kiedy jesteś na diecie

Brak komentarzy


Niektóre są „węglowodanową bombą”, inne mają ich mniej od warzyw. Przechodząc na dietę wcale nie musisz unikać owoców. Wystarczy, że będziesz mądrze wybierać. Poznaj sześć owoców o niskiej zawartości węglowodanów.


 

MELON - tak naprawdę jest rodzajem ogórka, ale my traktujemy melony jak owoce. Świetnie gaszą pragnienie, zapobiegają odkładaniu się blaszki miażdżycowej i regulują poziom ciśnienia krwi, a także są źródłem beta-karotenu, czyli prowitaminy A i potasu. Dodatkowo są niskokaloryczne – w 90 proc. składają się z wody. 100 g owocu zawiera tylko 34 kcal, w tym 8,16 g węglowodanów. Pamiętaj jednak, że melon należy do produktów o wysokim indeksie glikemicznym (IG=60) i nie powinien być spożywany przez osoby chore na cukrzycę.

 

TRUSKAWKI - sprawdzą się w odżywczym smoothie, wytrawnej sałatce z rukolą i jako minimalistyczny deser polane greckim jogurtem. Poza niepowtarzalnym smakiem truskawki mają właściwości odżywcze i zdrowotne. Zawierają więcej witaminy C niż pomarańcze, mają w sobie wspomagające procesy krwiotwórcze - żelazo i wzmacniający kości - wapń. Duża ilość błonnika poprawia perystaltykę naszych jelit i zwalcza zaparcia. Truskawki zawierają także kwas elagowy, będący antyoksydantem, który wspiera układ odpornościowy i przeciwdziała substancjom rakotwórczym zarówno tym syntetycznym, jak i naturalnie występującym w żywności. Kolejnym plusem jest ich niskokaloryczność – 100 g zawiera tylko 32 kcal, w tym 7,68 g węglowodanów.

  

MALINY - wygrywają rankingi na ulubione owoce Polaków. Świetnie smakują na surowo i w konfiturze, sprawdzą się na diecie i nawet łasuchom wyjdą na zdrowie. W malinach znajdziesz nie tylko witaminy C i E, ale i minerały takie jak: potas, wapń, fosfor, magnez i żelazo. Ich lecznicze właściwości znane są tysięcy lat. Ze względu na działanie przeciwzapalne i przeciwgorączkowe napar z malin polecany jest chorującym na grypę i przeziębienie. Dodatkowo ze względu na zawartość potasu, magnezu i wapnia obniżają ciśnienie krwi, wzmacniają serce i mają działanie przeciwmiażdżycowe. Sięgając po „cukierki natury” nie musisz się martwić o linię - 100 g owoców ma tylko 52 kcal, w tym 11, 94 węglowodanów.

  

ARBUZ - należy do rodziny dyniowatych, gasi pragnienie prawie tak dobrze jak woda i możesz wyhodować go w doniczce. Niestety, ze względu na wysoki indeks glikemiczny (IG=72) nie każdy z nas może się nim bezkarnie zajadać – osoby chorujące na cukrzycę powinny unikać arbuza w diecie. Przejdźmy jednak do „arbuzowych plusów”. Zawarta w owocach cytrulina sprzyja regeneracji organizmu po forsownych ćwiczeniach. Z kolei dzięki argininie „kuzyn dyni” działa jak afrodyzjak, skutecznie podnosząc nasze libido. Dodatkowo bije na głowę pomidory pod względem zawartości likopenu, przeciwutleniacza, który zmniejsza ryzyko zawału serca i rozwoju nowotworu. I najważniejsze 100 g arbuza ma zaledwie 37 kcal, w tym 8,4 węglowodanów.

  

GREJPFRUT - przyśpiesza przemianę materii, ma niewiele kcal, a ze względu na niski indeks glikemiczny (IG=20) jest wskazany dla cukrzyków. Miąższ jednego grejpfruta dostarcza nam więcej witaminy C niż zalecane dzienne zapotrzebowanie, a także jedną trzecią zalecanej dziennej dawki prowitaminy A, czyli beta-karotenu. "Najzdrowsze cytrusy" są także źródłem witamin z grupy B, potasu i cennych flawonoidów, które występują przede wszystkim w skórce, pestkach i białej błonce. Dotychczasowe badania wykazały, że grejpfruty mają korzystny wpływ na serce – obniżają poziom cholesterolu i ciśnienie tętnicze, a także przeciwdziałają miażdżycy. Zastanawiasz się na którą odmianę się zdecydować? Najlepiej czerwoną, zawierającą najwięcej likopenu i karotenoidów. 100 g tych pysznych owoców ma 42 kcal, w tym 10,66 g węglowodanów.

  

AWOKADO - ostatnio na polskich stołach zrobiło zawrotną karierę, zwłaszcza w formie tostów z awokado i jajkiem w koszulce. W przeciwieństwie do większości popularnych owoców, awokado ma w sobie mało cukrów prostych. Jest natomiast bogatym źródłem jednonienasyconych kwasów tłuszczowych (omega-9). Zawiera też dobrą proporcję nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Poza tym ma więcej potasu niż banany, zawiera witaminy C, E i A, a także kwas foliowy. Dzięki zawartości luteiny i zeaksantyny jedzenie tzw. „gruszki aligatora” dobrze wpływa na nasze oczy. 100 g awokado ma 160 kcal, w tym 8,53 g węglowodanów.



czwartek, 9 kwietnia 2020

5 sposobów na efektywny home office

Brak komentarzy
Od kilku lat pracuję również z domu. Oczywiście nie w tak ekstremalnie domowych warunkach jak teraz - i z własnego wyboru, a nie z konieczności - jednak, mając już doświadczenie z home office wiem, że pracując w tym trybie czyhają na nas różne pułapki jak np. „jeszcze tylko jedna rzecz i już kończę”.

środa, 25 marca 2020

Twoja pasja mówi o tym, kim naprawdę jesteś

Brak komentarzy

Powiedz mi jaka jest Twoja pasja, a powiem Ci kim tak naprawdę jesteś...Dlaczego? Ponieważ tylko to, czemu jesteśmy gotowi się całkowicie poświęcić, ujawniają prawdziwą tożsamość danej osoby. 

wtorek, 24 marca 2020

Lista zakupów na cały tydzień? Z tymi radami przygotujesz ją w 5 minut!

Brak komentarzy
W tych nowych czasach, wyjście do sklepu wymaga bardzo dobrego planowania i często sprawia nam niestety sporo stresu. Pomijam, że planowanie zakupów nigdy nie było moją ulubioną czynnością. Dlatego, warto przygotować się do tego zadania.

poniedziałek, 8 lipca 2019

Nikomu nic się nie należy!

1 komentarz
"Należy mi się!" Naprawdę? Czy rzeczywiście cały świat jest nam coś winien? Oczekujemy wsparcia, dobrego słowa, pieniędzy itp... I widać to doskonale w naszych narodowych kompleksach. I przy okazji cierpimy na schizofrenię - bo z jednej strony jesteśmy lepsi od innych (a jakżeby inaczej! kto jak nie my?!) a z innej strony - gorsi - bo przecież tak mocno pokrzywdzeni przez los, historię... Ciągle mamy o coś pretensje.

poniedziałek, 13 maja 2019

Najlepsza lokata na przyszłość

1 komentarz
Co jest najlepszą lokatą na przyszłość? Według mnie jest to... ROZWÓJ OSOBISTY! A najpiękniejsze jest w nim to, że profity przychodzą z każdym kolejnym dniem. Gdy porównuję siebie sprzed kilku lat, czy nawet miesięcy - i teraz, dostrzegam kolosalną różnicę. 

środa, 27 marca 2019

Jesteś dobrym szefem? A może chcesz nim być? Sprawdż, czy posiadasz 10 cech dobrego szefa!

Brak komentarzy
Czy zastanwialiście się kiedyś, jakie cechy i zachowania musi mieć menedżer, aby jego obecność w firmie przynosiła korzyści i wpływała pozytywnie na wyniki zespołu? A może ktoś z Was jest już takim menadżerem i zastanawia się, jak powinien pracować z zespołem, na co powinien zwracać uwagę? Mam nadzieję, że ten wpis pomoże Ci w uzyskaniu odpowiedzi, na wszystkie pytania.

sobota, 16 marca 2019

Hawajska recepta na szczęśliwe życie

Brak komentarzy
Dzisiejsze czasy nie sprzyjają odczuwaniu poczucia harmonii i głębokiego relaksu. Przez cały dzień towarzyszy nam pośpiech, napięcie i nadmiar obowiązków, co nie sprzyja odczuwaniu spokoju i ogranicza nasz poziom zadowolenia z życia. Jak żyć spokojniej i utrzymać poczucie wewnętrznej harmonii?

poniedziałek, 18 lutego 2019

Wyścig szczurów znajdziecie nie tylko w korporacji

1 komentarz
Mam wrażenie, że ostatnio daliśmy się porwać lawinie celów, sukcesów, osiągnięć, lajków... Dzisiejszy świat nie działa już w trybie "tu i teraz". Nie potrafi... Prym wiedzie konieczność posiadania i realizowania coraz to większych celów. Bo jak inaczej osiągnąć sukces, jak nie realizując cele?

sobota, 16 lutego 2019

Francja elegancja: co jedzą Francuzki, że nie tyją?

Brak komentarzy
Francja – mówi się, że to kraj winem i szampanem płynący.:) Dodatkowo okraszony setkami gatunków serów, pysznych oliwek i soczystych klementynek. Francja to miejsce, gdzie na każdym kroku napotykamy piekarnie i ciastkarnie, serwujące świeże croissanty, pain au chocolat i pyszne bagietki. A liczne restauracje, kawiarnie czy bistra stoją przed nami otworem i kuszą zapachami, smakami i kolorami. A skoro mój blog porusza tematy o smaku i stylu życia, to nie mogłam pominąć tematu apetycznej Francji. :)
.
=async defer src="//assets.pinterest.com/js/pinit.js"/script>