Twój wizerunek to dobry wizerunek Twojej firmy. Bo wygląd pracownika może mieć ogromny wpływ na postrzeganie firmy w oczach klienta i może też poprawić wizerunek firmy. Dobrze ubrany pracownik to żywa reklama każdej firmy. Niestety… rzeczywistość pozostawia wiele do życzenia. Wciąż spotykamy za biurkami różnych firm i instytucji publicznych panie, wyglądające tak, jakby zaraz po pracy jechały na wakacje. Najczęstsze grzechy to: zbyt duży dekolt, który rozprasza klientów, bluzka z cekinami (czyżby jeszcze wspomnienie szalonej sylwestrowej nocy?), zbyt krótka spódnica, zbyt obcisła bluzka, nieodpowiedni makijaż… A przecież tak niewiele potrzeba, aby wyglądać odpowiednio w miejscu pracy. Wystarczy kierować się prostotą i minimalizmem.
- Zachowaj umiar. Skromność jest cnotą. Do prostych, jednokolorowych garniturów czy garsonek, klasycznej bluzki, dużej biznesowej torby i eleganckich butów możesz dorzucić jeden (!) oryginalny detal.
- Jeśli wolisz - noś sukienki. Zwłaszcza że rano nie masz czasu na myślenie, w co się ubrać. Powinny mieć mocniejszą strukturę, te przesadnie miękkie, dzianinowe nadają się do parzenia herbatki. Pamiętaj, że to suknia ma nadawać kształt, a nie odwrotnie.
- Uniwersalna długość sukienki lub spódnicy - do połowy kolana.
- Dobrze dopasowany żakiet musi idealnie leżeć w ramionach. Jeśli się w nim nie dopinasz na brzuchu - nie martw się, nie ma takiego obowiązku. Rękawy zawsze można podwinąć.
- Zdecydowane i ciemne kolory pomagają w skupieniu na sobie uwagi rozmówcy. Dlatego barwy typu beż są ryzykowne.
- Seksapil zachowaj w sferze prywatnej. Ubiór nie może być zbyt obcisły ani odsłaniać zbyt wiele. Przystopuj też z makijażem i biżuterią, które mogą rozpraszać.
- Noś rajstopy. Zimą optymalna grubość to 40. Dopasuj je kolorystycznie do spódnicy bądź butów - wtedy nogi będą wyglądać na dłuższe.
- Znajdź wyróżnik. Jesteśmy wzrokowcami, a twój znak firmowy - np. poszetka, chusta, buty czy okulary - pozwoli cię zapamiętać.
- Jeśli nie wiesz, jak stworzyć swój styl biznesowy, sprawdź, czego masz w szafie najwięcej. To znaczy, że w tym najczęściej chodzisz. Wokół tego buduj wizerunek.
- Konsekwencja w stylu ubierania się jest ważna. W biznesie kobieta niezmienną jest.
A poniżej kilka przykładowych stylizacji.
Dobre wychowanie wynosimy z domu, albo sami – poprzez wykształcenie i obcowanie z ludźmi – uczymy się obracać w różnych środowiskach, zachowywać w różnych sytuacjach. Podobnie jest z odpowiednim ubieraniem się. Już od dziecka jesteśmy uczeni, jak należy się ubrać do szkoły, na urodziny, na przyjęcia okazjonalne. Te zasady są nierozerwalnie ze sobą powiązane i powinny współgrać, tak na polu zawodowym, jak i prywatnym. Nie jest to trudne, co widać na załączonych ilustracjach. W gruncie rzeczy łatwo jest ubrać się pięknie i stosownie do każdej okazji. Bo dress Code to nie są zasady korporacyjne, ale zasady etykiety ubioru w dobrym stylu. Znając takie reguły, wiesz jak ubrać się na każdą okazję i nie popełnisz błędu, gdy nie masz pewności jak będą ubrani inni w miejscu, do którego się udajesz.
Fenomenem minimalizmu jest zasada - im mniej tym więcej.
Brak komentarzy
Prześlij komentarz